Halaman

Salam Persaudaraan Dunia dan Akhirat.

ASMA UL HUSNA AL-WAHID / AL-AHAD (Maha Esa, Yang Unik atau tiada yang menyerupaiNya)




Al-Wahid, Yang Maha Esa, Tidak ada skutu bagiNya. Tidak ada yang serupa atau standing denganNya. Tidak ada anak atau isteri bagiNya. Dialah Tuhan Yang Maha Esa, Maha Kaya, Maha Hidup dengan sendirinya.


1. Terhindar dari Kesusahan.
Dalam hidup ini kita selalu dihimpit kesusahan dan ada orang yang hidupnya dipenuhi masalah dari merasa ketenangan dan kebahagiaan. Hendaklah mereka membaca Ya Ahad Ya Wahid 1,000 kali ketika dalam kesusahan, insya Allah mereka akan mendapat jalan eluar. Alah SWT sentiasa menghantar farishtaNya (Malaikat atau pembantu) bila kita memintanya.

2. Mendapat Anak.
Jika ingin mendapat anak dari isteri anda, bacalah Ya Wahid ul Ahad 190 kali selepas solat fardu selama sebulan. Hendaklah jga anda berpuasa hari Isnin dan Khamis dalam bulan itu. Insya Alah isteri anda akan hamil berkat kesabaran dan hikmah and.

3. Menghindari Kekeliruan.
Baca Ya Wahid ul Ahad di tempat asing dan sunyi, insya Allah anda akan bebas dari kebingungan dan ketakutan.

4. Mengetahui Rahsia.
Baca Ya Wahid ul Ahad 1,000 kali sehari di tempat sunyi, insya Allah pintu perkara-perkara ghaib akan dibukakan untuk anda.

5. Doa dimakbulkan.
Baca Ya Wahid ul Ahad 11 kali sebelum anda keluar rumah, Allah SWT akan memperkenankan hajat anda.

6. Melawan Racun.
Baca Ya Wahid ul Ahad 101 kali dan hembus kepada orang yang terkena gigitan binatang berbisa, insya Allah ia akan selamat.